Microsoft Online (Cloud)

De Online versie is een multi tenant omgeving die je met andere CRM gebruikers deelt in volledig gescheiden administraties. Je logt in met een Microsoft account op een standaard door Microsoft aangeleverd en onderhouden systeem. Hier maak je dus gebruik van de servers en de dataopslag-mogelijkheden van Microsoft (met de ondersteuning van Microsoft’s eigen zwaar beveiligde datacenters).

Microsoft is hiermee ook verantwoordelijk voor o.a. de werking, de onderliggende apparatuur, de opslag en beschikbaarheid als wel de veiligheid van systeemdata, klantgegevens. Ook is MS verantwoordelijk voor zaken als het onderhoud van het onderliggende systeem van nieuwe software-updates en eventuele uitbreidingen aan het CRM-Systeem.

De gebruiker heeft hier weinig tot geen invloed op.

sfeerbeeld je CRM online overal beschikbaar Zinnovation CRM
sfeerbeeld CRM online Zinnovation CRM

Het is een gedeeld systeem waar wel uitbreidingsmogelijkheden zijn maar in een iets beperktere mate dan in de on-premise variant. Dit komt doordat bepaalde zaken zijn afgeschermd voor de eindgebruikers en hun beheerders.
Het is voor veel bedrijven een voordeel dat dit model een groot deel van het werk, verantwoordelijkheid als wel IT kosten uit handen neemt.

Mogelijk nadeel kan zijn dat bedrijfsgegevens en klantgegevens niet meer 'in house' zijn maar zijn ondergebracht bij data centers van Microsoft. Een aantal bedrijven wil dit niet omdat zij bijvoorbeeld zelf de verantwoordelijkheid willen of moeten behouden over hun ingevoerde CRM-gegevens en dit niet uit handen willen of mogen geven aan Microsoft dat onder een Amerikaanse vlag opereert. Dit kan gaan om verantwoordelijkheid van de eigen data, vertrouwen, regelgeving van een ander land. Dit kan mogelijk voor een bedrijf of organisatie een beslissende factor zijn om niet te kiezen voor een online/cloud oplossing.

Zinnovation: bedenken, bouwen & beheren

sfeerbeeld verantwoordelijkheid CRM online bij Microsoft Zinnovation CRM

Kenmerken Microsoft Online

  • Alles in één oplossing.
  • Multi tenant systeem met volledig gescheiden administraties.
  • Geen afzonderlijke betaling en verantwoording voor noodzakelijke serverlicenties, gebruikerslicenties en beveiligingscertificaten, dit alles is verwerkt in het abonnementsmodel.
  • In beheer van Microsoft.
  • Geen installatie en onderhoud van onderliggende server systemen, dit wordt door Microsoft verzorgt en beheerd.
  • De Microsoft service is verantwoordelijk voor zaken als:
    • veiligheid en bewaking van data en de beveiligde verbinding etc.
    • backup van data en systemen CRM, Server, SQL etc.
    • updates van servers, SQL etc en het CRM systeem.
    • Waarborgen van goede werking en beschikbaarheid.
  • Data verblijft in door Microsoft beheerde datacenters (hierdoor wordt zij ook bewaakt).
  • Uitbreidingen en commando-set is beperkter.
  • Achterliggende SQL kan niet direct benaderd worden (geen directe beschikbaarheid van servers en data).

Beheer intern, extern of allebei

U heeft de keuze om het beheer geheel of gedeeltelijk binnen uw eigen organisatie te beleggen, of om het beheer geheel of gedeeltelijk uit te besteden.

In het laatste geval is het van belang om een partner te kiezen die over medewerkers beschikt die het kennisniveau binnen uw organisatie langzaam op kunnen bouwen, zodat u na verloop van tijd zelf het volledige beheer ter hand kunt nemen.

Indien u ervoor kiest om het beheer van uw CRM omgeving volledig uit te besteden, is het van belang om vooraf een servicekader overeen te komen, zodat u weet welke ondersteuning u wel en ook niet kunt verwachten.

Door de inzet van externe CRM beheerspecialisten kunt u de belasting van uw eigen organisatie op het gebied van beheer minimaliseren.

Daarbij bent u niet afhankelijk van de bezetting van uw eigen organisatie en kunt u de continuïteit en de kwaliteit van de gebruikersondersteuning voortdurend blijven garanderen:

  • Met een professionele eerste lijn support en call registratie.
  • Met oog voor de optimalisatie van implementatie en processen.
  • Met minder investeringen in scholing en bijscholing.
  • Met een kwalitatief hoogwaardige database.
  • Met goede communicatie naar de gebruikers.
  • Externe CRM-beheerders kunnen uw eigen mensen on the job opleiden.
sfeerbeeld CRM online externe CRM beheerspecialisten Zinnovation CRM

Inzet van Zinnovation

Zinnovation biedt de mogelijkheid om, naast het beheren van een deel of de volledige Microsoft CRM omgeving, de inrichting aan te passen naar de wensen van het bedrijf. U kunt uw gehele CRM beheer of een deel ervan bij ons uitbesteden. Ook is het mogelijk om gezamenlijk met uw applicatiebeheerders een samenwerking aan te gaan waarin wij deze medewerkers trainen in het zelf aanpassen en herinrichten van de standaard applicatie. Zinnovation is heel flexibel in haar ondersteuning, mogelijkheden en training van medewerkers.

  • Partnership: Wij geloven dat mensen een belangrijke bijdrage leveren aan een succesvol CRM traject.
  • Teamspirit: Co-creatie levert veel voordelen op.
  • Flexibiliteit: Vanaf de allereerste release heeft Zinnovation flexibiliteit hoog in het vaandel staan.
  • Geavanceerde technologie: Zinnovation blijft op de hoogte in ontwikkeling van de laatste technieken.
  • Methodologie: Stepstones, Prince II, eerst de fundering alvorens je een huis bouwt.
  • Branchekennis: Wij verwerken onze ervaringen in branche specifieke oplossingen waarmee onze klanten hun voordeel kunnen doen.

Bedenken, bouwen & beheren

Neem contact met mij op

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Vul hier uw opmerkingen en/of vragen in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we op om - op jouw verzoek - contact met je op te nemen en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!