Indien u geen partner bent, klik dan hieronder voor informatie op maat.

Microsoft Dynamics on premise, wat nu?

Je organisatie gebruikt Microsoft Dynamics als CRM-systeem en heeft het beheer intern belegd. Dat betekent dat de systemen en software in eigen beheer, op een eigen server draaien en onder de eigen verantwoording worden beheerd en geüpdate.

Wellicht kon je vroeger voor de ondersteuning nog terugvallen op de implementatie partner.
Maar de praktijk leert dat dit steeds lastiger wordt. Veel Microsoft Dynamics partners worden gestimuleerd om zich meer en meer op de cloud oplossingen van Microsoft te richten. Daarmee verdwijnt de on premise kennis binnen deze partner-organisaties en wordt de ondersteuning voor beheeractiviteiten op het gebied van Microsoft Dynamics on premise steeds moeilijker en duurder om te realiseren. De vraag die relatief veel Microsoft Dynamics on premise gebruikers zich afvragen is of en zo ja, wanneer ze over moeten stappen naar een Cloud oplossing als ze het beheer van hun CRM-applicatie niet meer goed kunnen organiseren.

partners - On premise uitbesteden? vraag Zinnovation CRM

Wil je nog meer informatie download dan onze whitepaper over de voor en nadelen van on premise werken. 

Microsoft CRM on Premise en versiebeleid

Het onderhoud van een on premise software omgeving is arbeidsintensiever dan werken in de cloud. Bij on premise omgevingen moet er een goed versiebeleid op de licenties zijn, zodat de serverlicenties blijven passen in het zich ontwikkelende ICT-landschap.

Partners, haal on premise expertise in huis - Vraag Zinnovation CRM

Meestal komt dat neer op een vervanging van eens per 2-4 jaar, zodat de leverancier het support op de huidige versie blijft leveren. De investering in de nieuwe versie valt weliswaar meestal onder het onderhoudscontract waar al voor betaald wordt, maar alleen binnen de standaarden.

Daar waar aanpassingen aan de software of integraties zijn gemaakt, zijn vaak wel additionele werkzaamheden nodig die betaald moeten worden. Hierdoor is er naast een investering voor de upgrade vaak ook nog een kostenpost vanwege de inzet van de eigen medewerkers of in sommige gevallen de aanschaf van nieuwe hardware of besturingssoftware noodzakelijk.

Een belangrijk voordeel van een on premise omgeving in het kader van nieuwe versies, is dat de gebruikersorganisatie zelf de keuze kan maken of en wanneer een nieuwe versie wordt geïmplementeerd. In een cloud omgeving wordt dat door de leverancier besloten en is er weinig tot geen mogelijkheid om hier niet aan mee te doen. Dat kan dan ook gevolgen hebben voor de gemaakte integraties en de gebruikte processen. Of voor additionele gebruikersbegeleiding die dan nodig blijkt te zijn.

Microsoft CRM-beheer outsourcen

Als de implementatiepartner de benodigde kennis en/of capaciteit voor een on premise omgeving niet of onvoldoende beschikbaar kan stellen, legt dat een zware druk op de eigen beheerorganisatie en daarmee op een succesvolle gebruikersadoptie. Toch zijn er nog veel organisaties die graag door willen met hun bestaande Microsoft CRM-omgeving. Omdat deze goed functioneert, of omdat andere projecten meer prioriteit hebben dan de overgang van Microsoft CRM on premise naar Dynamics 365 in de cloud. Dan wil je als organisatie natuurlijk ook de continuïteit kunnen borgen door de juiste ondersteuning. Microsoft CRM-beheer outsourcen is één van de opties die in zo’n situatie kan helpen. De keuze om over te stappen van een Microsoft on premise naar een cloud omgeving moet dan ook bewust worden gemaakt.
Partners, on premise uitbesteden biedt vele voordelen - Zinnovation CRM
Partners, on premise biedt veel voordelen op het gebied van veiligheid - vraag Zinnovation CRM
Organisaties die het Microsoft CRM-beheer outsourcen voegen externe Microsoft CRM on premise expertise toe aan de eigen IT-supportorganisatie. Bij het outsourcen van het Microsoft CRM-beheer en de bijbehorende support komen de volgende onderwerpen aan de orde:
  • Versiebeleid
  • Security
  • Gebruikersbeheer
  • Configuratie van nieuwe wensen
  • Databeheer
  • Helpdesk
  • Gebruikerstraining

Wat kan Zinnovation hierbij betekenen?

Zinnovation biedt de mogelijkheid om het Microsoft CRM beheer te outsourcen en daarmee de kennis en capaciteit van de on premise oplossing beschikbaar te krijgen. Vaak gebeurt dit in samenwerking met de eigen beheercapaciteit die bij de organisatie beschikbaar is, zodat er een optimaal samenspel van support, kennisoverdracht en ontwikkeling ontstaat.

Zowel als het gaat om beheer gebruikers ondersteuning als om het versiebeleid. Zodat je zeker weet dat je nog een tijd gebruik kunt maken van je investering in Microsoft CRM Dynamics.

Wil je met ons afstemmen op welke wijze je het beheer van je Microsoft CRM on premise oplossing succesvol kunt realiseren, en van gedachten wisselen over de voor jullie meest belangrijke aandachtspunten? Hieronder kun je jouw gegevens achterlaten zodat één van onze specialisten contact met je kan opnemen om de mogelijkheden en voordelen te bespreken.

Partners, betrouwbaar on premise uitbesteden - vraag Zinnovation CRM

Neem contact met mij op

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Vul hier uw opmerkingen en/of vragen in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we op om - op jouw verzoek - contact met je op te nemen en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

Indien je graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!