Whitepaper: Beheer van CRM applicaties

Hierin leert u meer over de aandachtspunten en de te nemen stappen bij het inrichten van uw CRM beheerorganisatie.

Het lange termijn succes van uw CRM investering

U heeft de implementatie van uw CRM strategie ondersteund door de aanschaf en inrichting van een CRM systeem. Nu wilt u uw klantgerichte werkwijze handhaven en versterken, zeker als het project in de laatste fase wordt overgedragen aan de lijnorganisatie. Dan valt immers de directe ondersteuning vanuit het project weg. Terwijl u uw complete CRM-omgeving wilt blijven onderhouden, beheren en laten meebewegen met de stappen die uw organisatie neemt. Een CRM strategie is immers iets blijvends, iets dat zich blijft ontwikkelen.

“Duwen en trekken”

Op het moment van overdracht van project naar de lijn moet binnen uw organisatie een structuur aanwezig zijn om het gebruik van het geïmplementeerde CRM systeem goed te ondersteunen en verder te ontwikkelen. Het gebruik ondersteunen gaat niet vanzelf. Een aantal mensen zal proactief moeten “duwen en trekken”. De mensen in de organisatie moeten weten wat er van hen wordt verwacht, hoe ze het CRM systeem moeten gebruiken, hoe de klantprocessen dienen te verlopen, welke management rapportages worden toegepast, etc.

In het hart van uw organisatie

Goed beschouwd staat uw CRM-applicatie in het hart van uw organisatie en is een van uw bedrijfskritische systemen. Die verdienen de juiste aandacht als het gaat om beheer. U wilt dan ook een professionele beheerorganisatie opzetten, die de continuïteit van de gedane investering bewaakt en vergroot. Een beheerorganisatie met verstand van gebruikers, CRM-software en -databases.

Uw CRM-applicatie staat in het hart van uw organisatie. Dergelijke bedrijf kritische systemen verdienen de juiste aandacht als het gaat om beheer. Stap niet in de valkuil om geen of een onvoldoende sterke beheerorganisaties op te tuigen voordat uw CRM applicatie wordt uitgerold.

Een beheerorganisatie die daarnaast oog heeft voor mogelijke koppelingen en integraties die u heeft gerealiseerd. En die begrijpt welke vragen en uitdagingen de business heeft.

Het realiseren van een goede beheerorganisatie vergt een visie op vraagstukken, zoals:

  • Wie wordt de eigenaar van CRM?
  • Hoe wordt omgegaan met nieuwe medewerkers?
  • Op welke wijze worden nieuwe ideeën verzameld?
  • Hoe worden implementatiebeslissingen genomen om de CRM implementatie verder te optimaliseren?
  • Hoe wordt de kwaliteit van de data beoordeeld?
  • Hoe wordt de organisatie geïnformeerd over de CRM resultaten?
  • Hoe worden service calls geregistreerd en in het oog gehouden?
  • Hoe is het samenspel tussen de beheerorganisatie en de support vanuit de software leverancier?

Bovenbeschreven aspecten moeten aan de orde komen op het moment dat u nadenkt over uw CRM beheerorganisatie. Bij voorkeur op het moment dat uw CRM project nog in volle gang is zodat u niet in de valkuil stapt die vele organisaties voor u over het hoofd hebben gezien. Namelijk door geen of een onvoldoende sterke beheerorganisatie op te tuigen voordat uw CRM applicatie wordt uitgerold.

Wilt u het hele whitepaper downloaden in pdf formaat zodat u het op uw gemak kunt lezen of uitprinten?
Laat dan uw gegevens achter via het formulier hieronder en dan krijgt u de complete whitepaper als pdf toegezonden per e-mail.

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

Indien je wél graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Terug naar overzicht

Volg ons!

Close

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!