• Start
  • Whitepaper: Recycle CRM
WP_Recycle-CRM.jpg

Whitepaper: Recycle CRM

 

U heeft vast wel eens relaties horen verzuchten dat er ooit CRM software is aangeschaft maar dat deze ligt te verstoffen op de plank. Er wordt namelijk regelmatig software aangekocht waar in eerste instantie hoge verwachtingen van zijn, die later niet of nauwelijks worden waargemaakt.

De CRM software wordt dan aangeschaft met de verwachting dat de sales, marketing of service processen en medewerkers van een bedrijf beter worden ondersteund in hun dagelijkse werkzaamheden.

Dat is ook zo, mits de hele aanloop naar de aanschaf goed wordt doordacht. En men zich realiseert welke functionaliteiten in eerste, tweede of derde instantie noodzakelijk zijn. Het is erg jammer als een CRM systeem wordt gebruikt als veredelde rolodex of kaartenbak, waarbij misschien maar 10% van alle mogelijkheden wordt benut.

voorkantAls uw bestaande CRM omgeving nu minimaal wordt gebruikt of onvoldoende toegevoegde waarde lijkt te hebben, is het zeer interessant om eerst te inventariseren welke mogelijkheden de bestaande software biedt om de gestelde doelen te behalen en de klachten en wensen van de gebruikers op te lossen.

In onze dagelijkse praktijk komen we regelmatig relaties tegen die vanuit een gevoel van frustratie en onvermogen de keuze maken om nieuwe CRM software aan te schaffen, zonder te hebben geïnventariseerd of de bestaande omgeving echt niet kan wat men wil. Dat is vaak voorbarig, omdat CRM leveranciers de software applicaties geregeld vernieuwen en functionaliteiten toevoegen om te blijven voldoen aan de verwachtingen van hun klanten. Waardoor de eerder aangeschafte software in feite heel goed de wensen en eisen van de organisatie kan ondersteunen, maar dit gewoon nog niet is gebeurd.

Hoe kunnen we pragmatisch stappen maken

Om nu een dergelijke recycle slag succesvol door te voeren moet een aantal stappen worden genomen. Met deze stappen houdt u ook de controle op het project:

  1. Vaststellen van de doelen;
  2. Inventariseren van klachten en wensen van de gebruikers;
  3. Vaststellen van een eventueel verschil tussen de geïnstalleerde software versie en de meest actuele software versie van de leverancier;
  4. Gap analyse tussen de wensen en eisen van de organisatie en de gebruikers ten opzichte van de mogelijkheden van de geïnstalleerde software en de meest actuele versie van de software;
  5. Vaststellen welke activiteiten er moeten worden ontplooid om de gewenste situatie te realiseren;
  6. De te nemen stappen uitwerken in een CRM projectplan.

Dit whitepaper is bedoeld voor organisaties die het gevoel hebben niet het maximale uit hun CRM investering te halen. We bespreken de te nemen stappen om wél optimale resultaten te behalen met uw CRM systeem.

Wilt u het hele whitepaper lezen?
Vul dan hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als pdf.
(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken)

Whitepaper Download: Recycle CRM

* = Verplichte velden
Naam:(*)
Vul hier uw voor- en achternaam in

Bedrijfsnaam(*)
Vul hier uw bedrijfsnaam in

Telefoon:
Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

E-mail:(*)
Vul hier uw e-mail adres in

Verificatie:
Ongeldige invoer

Terug naar overzicht

Volg ons!

Close

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!