Whitepaper: Recycle CRM

Je hebt vast wel eens relaties horen verzuchten dat er ooit CRM software is aangeschaft maar dat deze ligt te verstoffen op de plank. Er wordt namelijk regelmatig software aangekocht waar in eerste instantie hoge verwachtingen van zijn, die later niet of nauwelijks worden waargemaakt.

De CRM software wordt dan aangeschaft met de verwachting dat de sales, marketing of service processen en medewerkers van een bedrijf beter worden ondersteund in hun dagelijkse werkzaamheden.

Dat is ook zo, mits de hele aanloop naar de aanschaf goed wordt doordacht. En men zich realiseert welke functionaliteiten in eerste, tweede of derde instantie noodzakelijk zijn. Het is erg jammer als een CRM systeem wordt gebruikt als veredelde rolodex of kaartenbak, waarbij misschien maar 10% van alle mogelijkheden wordt benut.

Als jouw bestaande CRM omgeving nu minimaal wordt gebruikt of onvoldoende toegevoegde waarde lijkt te hebben, is het zeer interessant om eerst te inventariseren welke mogelijkheden de bestaande software biedt om de gestelde doelen te behalen en de klachten en wensen van de gebruikers op te lossen.

In onze dagelijkse praktijk komen we regelmatig relaties tegen die vanuit een gevoel van frustratie en onvermogen de keuze maken om nieuwe CRM software aan te schaffen, zonder te hebben geïnventariseerd of de bestaande omgeving echt niet kan wat men wil. Dat is vaak voorbarig, omdat CRM leveranciers de software applicaties geregeld vernieuwen en functionaliteiten toevoegen om te blijven voldoen aan de verwachtingen van hun klanten. Waardoor de eerder aangeschafte software in feite heel goed de wensen en eisen van de organisatie kan ondersteunen, maar dit gewoon nog niet is gebeurd.

Hoe kunnen we pragmatisch stappen maken

Om nu een dergelijke recycle slag succesvol door te voeren moet een aantal stappen worden genomen. Met deze stappen houdt u ook de controle op het project:
  • Vaststellen van de doelen;
  • Inventariseren van klachten en wensen van de gebruikers;
  • Vaststellen van een eventueel verschil tussen de geïnstalleerde software versie en de meest actuele software versie van de leverancier;
  • Gap analyse tussen de wensen en eisen van de organisatie en de gebruikers ten opzichte van de mogelijkheden van de geïnstalleerde software en de meest actuele versie van de software;
  • Vaststellen welke activiteiten er moeten worden ontplooid om de gewenste situatie te realiseren;
  • De te nemen stappen uitwerken in een CRM projectplan.

Dit whitepaper is bedoeld voor organisaties die het gevoel hebben niet het maximale uit hun CRM investering te halen. We bespreken de te nemen stappen om wél optimale resultaten te behalen met je CRM systeem.

Wil je het hele whitepaper lezen?
Vul dan hiernaast jouw gegevens in en download het complete whitepaper als pdf.

sfeerbeeld van een recycle CRM artikel

Whitepaper Recycle CRM download

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je wél graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!