Wat is CRM eigenlijk?

CRM zet uw klanten centraal

De vraag: Wat is CRM eigenlijk? wordt nog wel eens gesteld op een netwerk bijeenkomst of een feestje. Er zijn echter maar weinig bedrijven waar niet wordt gewerkt met de een of andere vorm van CRM, Customer Relationship Management. Het wordt vaak anders genoemd omdat dit beter bij het bedrijf of de sector past, zoals bijvoorbeeld Back Office Systeem, ERP, of patiëntendossier.

Vaak wordt ook nog gewerkt vanuit Excellijsten, Outlook, Acces, Sharepoint of zelf ontwikkelde software. Elk bedrijf, klein of groot, wil dat er ergens informatie wordt vastgelegd waar je inzicht in kunt hebben. De vraag is of je de data die is vastgelegd ook weer goed en eenvoudig kunt gebruiken voor bijvoorbeeld sales, marketing of service doeleinden.

Simpel gezegd is CRM een strategie voor bedrijven die het belangrijk vinden om hun klanten, patiënten, leden etc. centraal te zetten. Door de klant beter te leren kennen en dit vast te leggen in CRM software creëer je waarde voor de klant én het bedrijf. Door die klantwaarde op de juiste wijze in te zetten kan er een win/win situatie ontstaan waar beide profijt van hebben. Essentieel hierbij is klantgericht ondernemen waarbij er niet alleen van binnen het bedrijf naar klanten wordt gekeken maar juist ook vanuit de klant naar uw bedrijf.

Om duidelijk te maken wat CRM nou eigenlijk is, behandelen we in dit whitepaper de volgende onderwerpen:

Dit whitepaper is bedoeld voor organisaties die het belangrijk vinden om klanten centraal te zetten, maar nog niet zo bekend zijn met de mogelijkheden van CRM. We doorlopen in dit whitepaper alle aspecten, aandachtspunten en valkuilen van CRM.

Wil je het hele whitepaper lezen?
Vul dan hiernaast jouw gegevens in en download het complete whitepaper als pdf.

sfeerbeeld van een recycle CRM artikel

Whitepaper Wat is CRM eigenlijk?

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!